Pressmeddelande Tele2 Sverige okt 04 2016, 11:50 AM CET

Tele2 väljer Åkestam Holst som ny reklambyråpartner

Under hösten har Tele2 fört samtal med ett fåtal utvalda reklambyråer för att finna en ny lämplig partner. Det som eftersöktes var en byrå med kreativ höjd, tillsammans med en utmanande och nytänkande approach och valet föll på Åkestam Holst.

-          Vi ser verkligen framemot samarbetet med Åkestam Holst. Vi vill hela tiden bli utmanade i hur vi kan ta varumärket vidare och vi ser att vårt partnerskap med Åkestam Holsts både kommer utmana och engagera, vilket är helt i linje med våra värderingar, säger Åse Holmberg, Kommunikations och Marknadsdirektör Tele2 Sverige.

Samarbetet mellan Tele2 och Åkestam Holst påbörjas senast den 17 december och omfattar både privat- och företagsmarknaden.

-          Vi har haft ett väldigt bra samtal med Tele2 och funnit varandra, både när det gäller reklamsyn och värderingar. Det ska bli oerhört kul att få jobba med Tele2 och fortsätta utveckla ett redan starkt varumärke, säger Petronella Panérus, VD på Åkestam Holst.

För mer information och/eller kontakt med Åse Holmberg kontakta:

Malin Selander
Kommunikationschef Tele2 Sverige