Pressmeddelande Tele2 Sverige sep 18 2017, 1:03 PM CET

Surfa medan du sover med Tele2:s nya app

Tele2 fortsätter att manifestera möjligheterna med obegränsad uppkoppling och lanserar nu ”Power nap” – en app som gör det möjligt för användaren att även surfa i sömnen. Tidigare i vår lanserade Tele2 ”Unlimited” - ett abonnemang med obegränsad mobildata för uppkoppling.

Power nap är appen som gör det möjligt för alla att maxa sin dataanvändning - även i sömnen. Användaren kan scrolla i olika forum, läsa artiklar, eller drömma om det nya hemmet via bostadsannonser samtidigt som hen sover.

-          Världen är alltmer uppkopplad och vi på Tele2 ser tydligt att många av våra kunder använder mer data. Vi menar att mobilsurf ger oss allt större möjlighet att ta del av det uppkopplade livet i stort och med Power nap vill vi förmedla ett exempel på hur man kan maxa sitt dataanvändande, säger Henrik Lönnevi, Affärsområdeschef Privatmarknaden Tele2 Sverige.

Det pågår en kontinuerlig debatt kring huruvida man bör begränsa surfande och skärmtid. Tele2 menar att mer tonvikt snarare borde ligga på alla de fördelar och uppsidor som finns med ett alltmer uppkopplat samhälle.

-          Vi anpassar våra erbjudanden efter den värld vi lever i och jobbar konstant för att möta våra kunders behov. Som en av Sveriges ledande operatörer har vi ett ansvar att ge människor möjligheten att möta framtiden – inte begränsa den. Därför vill vi ge våra kunder möjlighet att koppla upp sig ännu mer tack vare våra produkter och tjänster, säger Henrik Lönnevi, Affärsområdeschef Privatmarknaden Tele2 Sverige.

Så här fungerar Power nap:

Power nap läser upp innehåll från diverse sajter tack vare en unik mjukvara som finns inbyggd i appen. Användaren börjar med att bygga en spellista med de sajter som hen vill att appen ska läsa upp. Med en behaglig röst läser appen sedan upp sajterna i den ordning som användaren valt. Användaren kan också välja hur mycket tid hen vill att appen ska ägna åt varje sajt innan den går vidare till nästa.

Power nap kan laddas ner kostnadsfritt via App store och Google play.

För mer information kontakta:

Malin Selander, Kommunikationschef Tele2 Sverige, tfn: 070-426 40 06