Pressmeddelande Tele2 Sverige jun 01 2017, 2:47 PM CET

Tele2 höjer datamängden för fri EU-roaming

Allt fler vill kunna surfa, chatta och ringa precis som vanligt även när de befinner sig utomlands. Inför sommaren utökar Tele2 sitt Roam like at home-erbjudande och tar bort datataken för surf inom EU och ESS-länder på de flesta abonnemangen.

Tele2 gör nu omfattande förändringar i sina abonnemang för att erbjuda kunder att kunna koppla upp sig och surfa precis som hemma även när de är på semester. För abonnemangen med datapaket på 1, 5, 15 eller 30 GB i månaden kommer Tele2s kunder kunna surfa i EU och ESS lika mycket som hemma.

Tele2 var först med att kunna erbjuda obegränsat med data i Sverige med abonnemanget ”Unlimited”. I det abonnemanget har kunderna 30 GB att surfa med i EU och ESS. Om man skulle surfa slut på datan som ingår finns möjlighet att köpa mer.

Alla befintliga kunder med datapaket upp till 30GB kommer att kunna surfa lika mycket i EU och ESS som hemma. Befintliga kunder med datapaket över 30GB har möjlighet att surfa totalt 30GB inom EU och EES.

– Att surfa, ringa och sms:a när man är utomlands har ofta varit förknippat med oro för höga kostnader och många har istället sökt sig till osäkra wifi-nätverk. Vi märker att våra kunder vill vara uppkopplade och kommunicera med vänner och familj på samma sätt när de reser som när de är hemma och det är glädjande att vi nu kan erbjuda våra kunder möjligheten till fri roaming på riktigt, säger Henrik Lönnevi, Affärsområdeschef Privatmarknad Tele2 Sverige.

Uppdateringarna i Tele2s produktportfölj börjar gälla i dag, den 1 juni, och gäller alla kunder med mobilabonnemang hos Tele2.

Datamängder i abonnemangen

1 GB                   Hela datamängden kan användas inom EU och ESS

5 GB                   Hela datamängden kan användas inom EU och ESS

15 GB                 Hela datamängden kan användas inom EU och ESS

30 GB                 Hela datamängden kan användas inom EU och ESS

Unlimited         30 GB kan användas inom EU och ESS

I alla abonnemang ingår fria samtal och SMS/MMS inom Sverige, inom EU/EES och från EU/EES till Sverige. Samtal till EU/EES från Sverige kostar som tidigare. Läs mer på tele2.se/EU.

För mer information, samt kontakt med Henrik Lönnevi:

Malin Selander
Kommunikationschef på Tele2 Sverige