Pressmeddelande Tele2 Sverige jun 19 2019, 11:48 AM CET

Åtgärdsarbete kan innebära sporadiska störningar, framförallt mot Telenor

Som en del av vårt åtgärdsarbete kan kunder uppleva sporadiska störningar, framförallt i samtal mot Telenor men även mot andra operatörer. Detta som en följd av att vi under den gångna natten och dagen idag fortsätter göra uppgraderingar i vår utrustning. Samtidigt har vi blivit informerade om att andra operatörer har upplevt egna störningar under morgonen.

Tele2 har sedan tisdags kväll fortsatt arbeta med åtgärder som en följd av driftstörningarna 17-18 juni, bland annat genom att uppgradera och starta om utrustning. Detta innebär att kunder kan uppleva sporadiska störningar, framförallt i samtal mot Telenor men även mot andra operatörer.

Tele2 ser väldigt allvarligt på detta och arbetar intensivt för att färdigställa arbetet så snart som möjligt.

Vi kommer att hålla vår hemsida www.tele2.se uppdaterad med ny information kring hur åtgärdsarbetet går. Även det här pressmeddelandet kommer att uppdateras med mer information löpande.

En generell rekommendation för kontakt med SOS Alarm vid mobilnätstörningar
Vid driftstörningar ska man i normalfallet kopplas till 112 via en annan mobiloperatör. Om man har problem att komma i kontakt med SOS Alarm vid mobilnätstörningar, oavsett operatör, bör man ta ur sitt SIM-kort och ringa 112 utan SIM-kortet i mobiltelefonen.

Tele2s presstjänst för media och journalister