Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 11 2019, 8:00 AM CET

Greg Lensch utsedd till ny VD för Tele2 IoT

Stockholm – Tele2 AB (“Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A and TEL2 B): Greg Lensch kommer att ta över som ny VD för Tele2 IoT från och med idag, den 11 Juni. Han ersätter Johan Ragnevad, som har varit tillförordnad sedan 12 April. Johan kommer att fortsätt i sin roll som Strategy Director på Tele2 IoT.

Greg har mer än 20 års erfarenhet inom försäljning, marknadsföring och tjänsteutveckling från telekombranschen. Han kommer närmast från AT&T, där han haft rollen som General Manager i Norden.

- Det känns mycket bra att ansluta till ett så dynamiskt och spännande företag, som fokuserar på att driva användningen av IoT inom Norden, Baltikum och även globalt. Vad som verkligen imponerade på mig var den snabba tillväxten och det professionella angreppssättet som man tagit sig an en växande marknad med outnyttjad potential. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta bygga på den framgång som detta team har lyckats åstadkomma, och jag vill se till att vi får mer lönsamma och betydande affärer globalt, säger Greg Lensch.

- Greg har mer än 20 års erfarenhet från att jobba inom den internationella telekommarknaden, och vi är glada över att får välkomna honom till vårt team. Med sin bakgrund från USA, Storbritannien, Belgien och senast nu i Norden tar Greg med sig ett stort internationellt perspektiv till vår affär. Greg kommer också att ta med sig bredare storkunds perspektiv från sin senaste roll från AT&T. Den kunskapen som kommer att vara viktig i den fortsätta utvecklingen av våran IoT affär, samt hur den påverkar andra områden, som Cloud, SDN och Cyber Security, säger Guillaume van Gaver, EVP International Markets på Tele2.

For more information, please contact:
Fredrik Hallstan, Head of B2B and Fixed Communications, Phone: +46 761 15 38 30
Marcus Lindberg Head of Investor Relations, Phone: +46734392540

TELE2’S MISSION IS TO FEARLESSLY LIBERATE PEOPLE TO LIVE A MORE CONNECTED LIFE. Vi ska vara den integrerade utmanaren som erbjuder snabb uppkoppling, data och videoinnehåll – oavsett tid och plats. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra prisbelönta nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2018 omsatte bolaget 30 miljarder kronor, med en justerad EBITDA på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.