Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen dec 18 2019, 8:00 AM CET

Tele2 IoT i Gartners Magic Quadrant för tredje året i rad

För tredje året i rad har Tele2 IoT kvalificerats som en global nischspelare i Gartners ”Magic Quadrant for Managed IoT Connectivity Services, Worldwide.

Med kunder i mer än 160 länder har Tele2 IoT etablerat en stark position på den internationella IoT/M2M-marknaden.

– Vi är oerhört stolta över att åter har blivit inkluderade i Gartners Magic Quadrant. Det återspeglar vårt starka marknadserbjudande och vår enorma tillväxt under det gångna året,  säger Cyril Deschanel, Chief Commercial Officer på Tele2 IoT.

Gartner har utvärderat Tele2 IoT:s tjänster ur två nyckelperspektiv:

1. Visionen - marknadsförståelse, marknadsstrategi, försäljningsstrategi, produktstrategi, affärsmodell, vertikal/branschstrategi, innovation och geografisk strategi
  1. Leveransförmågan - produkt- och serviceutbud, övergripande lönsamhet, prissättning, marknadsrespons, marknadsföring, kundupplevelse samt driftverksamhet

–När konkurrensen ökar och utvärderingskriterierna skärpts, har Tele2 IoT stärkt sin position, avslutar Deschanel.

Tele2 IoT är en del av Tele2-gruppen, med ansvar för alla affärer inom M2M och IoT. Med ett brett erbjudande inom uppkoppling och kringliggande tjänster, vår horisontella position, blir vi relevanta inom alla industrier på marknaden. Vi hjälper kunder att utveckla och implementera rätt IoT-lösning, och vi hjälper kunderna att växa när de är redo för det.

Gartners kunder kan läsa den fullständiga rapporten här

Disclaimer: Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som avbildas i dess publicerade undersökningar och rekommenderar inte teknikanvändare att endast välja de aktörer som har högsta betyg eller annan beteckning. Gartners undersökningar består av Gartners undersökningsorganisations åsikter och bör inte tolkas som fakta. Gartner har en disclaimer för alla garantier, uttryckta eller underförstådda, i dess undersökningar, inklusive eventuella garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Fredrik Hallstan, Head B2B Communications, Phone: +46 761 15 38 30
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Telefon: +46 73 439 25 40