Pressmeddelande Tele2 Sverige jul 13 2020, 8:58 AM CET

Tele2 erbjuder tidsbokning för personlig service i butik

Spridningen av Corona-viruset har nu påverkat Sverige under flera månader och behovet av uppkoppling är större än någonsin. Som en del i Tele2s arbete med att säkerställa personlig service och rådgivning till alla, inklusive personer i riskgrupp, erbjuds nu kunder i den äldre åldersgruppen möjlighet att boka ett personligt möte i Tele2s butiker i Sverige.

Till följd av Corona-pandemin är det många som arbetar eller studerar hemifrån, och håller kontakt med släkt och vänner genom telefon- och videosamtal. Till följd av att uppkoppling blivit allt viktigare, har behovet av personlig service också efterfrågats allt mer. Samtidigt försvårar den sociala distanseringen för bland annat äldre personer i riskgrupp att besöka butiker, och därmed få den tekniska support de kan behöva.

– Som telekombolag har Tele2 i tider som dessa en viktig funktion, och våra produkter och tjänster spelar större roll än någonsin. Vårt främsta fokus är att säkerställa så våra tjänster fungerar så bra som möjligt, men som bolag kan vi bidra med mycket mer. Genom att erbjuda tidsbokad rådgivning i våra butiker hoppas vi kunna hjälpa äldre kunder i riskgrupp med personlig service, på ett tryggt och säkert sätt utan andra kunder i butiken samtidigt, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Tele2.

Under julimånad informeras Tele2-kunder i åldern 55-85 år om möjligheten att boka ett kostnadsfritt möte med en säljare i en Tele2-butik, för personlig rådgivning och hjälp utanför ordinarie öppettid.

– Under mötet kan kunden få hjälp med allt från att komma igång med videosamtal, föra över innehåll från en gammal mobil till en ny, installera appar eller montera skärmskydd. Vi har testat besöksbokning i ett fåtal butiker sedan april och det har visat sig vara mycket uppskattat. Vi ser därför fram emot att nu kunna erbjuda möjligheten i Tele2-butiker i hela Sverige, säger Samuel Skott.

Presskontakt
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com
Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/

• Samuel Skott 1.jpg