Pressmeddelande Tele2 Sverige mar 04 2020, 7:58 AM CET

Tele2s mobilkunder får obegränsad tillgång till streamingtjänsten Comhem Play+ i ett år

I februari lanserade Tele2-koncernen Sveriges nya streamingtjänst ”Comhem Play+” med ett stort bibliotek av filmer och serier. Nu premieras Tele2s mobilkunder och bjuds på Comhem Play+ under 12 månader. Dessutom kommer kunderna kunna använda tjänsten obegränsat, utan att datamängden på deras abonnemang minskar.

Tele2-koncernens nya streamingtjänst ”Comhem Play+” lanserades den 4 februari och vem som helst kan sedan dess ladda ner appen och få tillgång till ett stort bibliotek av underhållning, tillgängligt inom hela EU. En månad efter lansering bjuds nu alla Tele2s mobilkunder på Comhem Play+ i ett helt år. Under denna tid kommer kunderna dessutom kunna använda streamingtjänsten utan att mobildatan på abonnemanget minskar, vilket ger obegränsad tillgång till ett brett och exklusivt innehåll av filmer och serier.

– Med Comhem Play+ vill vi erbjuda en modern och ledande underhållningsupplevelse. Tv-tittandet är under stor förändring där traditionell tablå-tv allt mer ersätts av streamingtjänster. Vi förväntar oss helt enkelt att själva kunna välja när, var och hur vi tar del av våra favoritserier och -filmer. Jag är därför väldigt glad över att vi nu kan premiera Tele2s mobilkunder med obegränsad tillgång till nya Comhem Play+ under ett helt år, säger Jessica Kirchmeier, chef för Comhem Play.

I Comhem Play+ återfinns populära och prisbelönta filmer och serier från svenska och internationella innehållsleverantörer.

Presskontakt
Louise Ekman, Head of B2C Communications, Tele2, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com
Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/

• Jessica Kirchmeier 1 la°g.jpg