Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen apr 29 2021, 8:00 AM CET

Kommande förändringar i Tele2s koncernledning

Stockholm – Tele2 AB (”Tele2“) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) har idag meddelat att Mikael Larsson, Executive Vice President Group CFO, och Samuel Skott, Executive Vice President Chief Commercial Officer, kommer lämna Tele2 den 1 september 2021.

Mikael Larsson kom till Tele2 2018 som tidigare finanschef för Com Hem. Han har haft en avgörande roll i den framgångsrika sammanslagningen och den fortsatta transformationen av Tele2, inklusive Tele2s internationella konsolidering och arbetet mot 5G, Remote PHY och nya kombinationer av mobil och fast uppkoppling. Mikael har varit finanschef för börsnoterade bolag under de senaste tjugo åren och vill nu byta perspektiv. Han lämnar Tele2 den 1 september 2021 för att bli Operating Partner på investmentbolaget Triton.

– Mikaels kunskap och finansiella expertis har imponerat på mig sedan jag kom till Tele2. Han har säkerställt att Tele2 och Com Hem har kombinerat sina verksamheter till det starka, motståndskraftiga och kassaflödegenererande företag som Tele2 är idag. Jag vill tacka Mikael för hans bidrag till Tele2 och önskar honom all lycka framöver, säger Kjell Johnsen, koncern-vd på Tele2.

Samuel Skott kom till Tele2 2005 och fick erfarenhet från flera ledande kommersiella och produktorienterade roller innan han antog det fulla ansvaret för Tele2s svenska konsumentverksamhet. Under den senaste tiden har Samuel, som kommersiell chef på Tele2, varit ledande i arbetet med att sammanföra varumärket Tele2 med tidigare Com Hems portfölj till ett nytt konvergerat Tele2. Efter 16 år på Tele2 har Samuel nu beslutat sig för söka nya utmaningar och lämnar därför Tele2 den 1 september 2021.

– Samuel är en stark och karismatisk ledare som alltid har levt Tele2s värderingar fullt ut. Han har framgångsrikt lett vår more-for-more-strategi och fört samman våra kommersiella enheter för mobil, bredband och underhållning, för att bana väg för framtidens kombinerade erbjudanden. Jag tackar Samuel för allt han har givit Tele2 och önskar honom stort lycka till i hans framtida utmaningar, säger Kjell Johnsen.

Tele2 inleder omgående en rekryteringsprocess för att tillsätta nya medlemmar i koncernledningen.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00

Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tel: +46 73 439 25 40

Denna information är sådan information som Tele2 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 29 april 2021, klockan 08:00 CEST.

Tele2s vision är att vara den smartaste operatören i världen och skapa ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2020 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.