Pressmeddelande Tele2 Sverige apr 27 2021, 8:30 AM CET

Mobiluppkoppling, bredband och underhållning samlas hos ett varumärke när Com Hem blir Tele2

Idag blir Com Hems 1,7 miljoner hushåll en del av Tele2-familjen när två av Sveriges starkaste varumärken, Tele2 och Com Hem, går ihop. Tele2-kunder får nu tillgång till rikstäckande mobiluppkoppling, uppgraderat bredband och Sveriges största utbud av underhållning – allt samlat hos Sveriges första klimatneutrala telekombolag. Det leder till en enklare kundresa, bättre service och fler förmåner.

Den 5 november 2018 slutfördes sammanslagningen av bolagen Tele2 och Com Hem, Sveriges näst största telekomoperatör och Sveriges största leverantör av bredband och underhållning. För de två varumärkena Tele2 och Com Hem blev det startskottet för en större resa med målet att bli ännu bättre tillsammans, som ett varumärke.

– Det här är en strategisk förändring som vi planerat för i flera år. Det är ett stort och viktigt steg, men är samtidigt bara början på resan vi gör tillsammans. Framöver kommer vi kunna erbjuda nya kombinationer av uppkoppling och underhållning, samtidigt som kundresan förenklas allt mer i takt med att vi blir effektivare. Med ett premiumvarumärke istället för två kan vi till exempel minska antalet interna system och samtidigt lära känna våra kunders behov bättre. Jag är övertygad om att detta kommer leda till både fler och nöjdare kunder, säger Kjell Johnsen, koncern-vd på Tele2.

Två av Sveriges starkaste varumärken går ihop
Com Hems 1,7 miljoner hushåll har idag blivit en del av Tele2-familjen. Sammantaget innebär det att Tele2, Sveriges första klimatneutrala operatör[i], nu erbjuder rikstäckande uppkoppling, uppgraderat bredband och Sveriges största utbud av underhållning på ett och samma ställe – nya tele2.se. För de kunder som samlar sina tjänster hos Tele2 innebär det både fördelar och förmåner. Dessutom uppgraderas alla Com Hem-hus till Tele2-hus med mer fiber och ny teknik.

– Tillsammans blir vi obegränsade. Vi kommer kunna erbjuda helt nya kombinationer av tjänster och ge kunder som samlar sina tjänster hos oss både förmåner och bättre erbjudanden. Redan idag har vi hundratusentals kunder som har förmåner som dubbel mobildata eller dubbel bredbandshastighet eftersom de samlar sina tjänster hos oss. Med en hemsida, en samlad kundservice och en butikskedja blir vi dessutom tydligare och kan ge kunderna en enklare upplevelse, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Tele2.

Exempel på erbjudanden och förmåner vid lansering*

• Nya Tele2-kunder kan välja mellan obegränsad mobildata, bredband eller TV Guld för 199 SEK i månaden.
  • Tidigare Tele2-mobilkunder kan lägga till bredband eller betal-tv utan startavgift.
  • Kunder som samlar tjänster hos Tele2 kan få förmåner som dubbel mobildata, dubbel bredbandshastighet eller extra data-kort.
  • Alla bredbandskunder med mobilabonnemang hos Tele2 får Surfgaranti, vilket innebär att 50 GB data kan läggas till mobilabonnemanget om bredbandet av någon anledning släcks.
  • Samtliga Tele2-kunder kan nu välja till Trygg Surf till sitt mobilabonnemang med tre fria månader. Tjänsten gör det möjligt att filtrera bort innehåll som våld, gambling och porr, för att exempelvis ge barn en tryggare nätvardag.

* Besök tele2.se för fullständig information om respektive erbjudande. Förmåner och Surfgaranti kan aktiveras via Tele2-appen eller kundservice.

Joel Ibson, Head of Corporate Communications, Tel: +46 766 26 44 00
Marcus Lindberg, Head of Investor Relations, Tel: +46 73 439 25 40
Följ Tele2 via vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media

Tele2s vision är att vara den smartaste operatören i världen och skapa ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2020 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 9 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.

[i] Tele2 blev i april 2020, som första telekomkoncernen i Sverige och Baltikum, klimatneutralt i den egna verksamheten (Scope 1 och Scope 2 enligt den väletablerade standarden ”GHG Protocol Corporate Standard”).

• BrandX_bild_pressrelease_1920x1080_Sammangaende_Swe.jpg
  • BrandX_bild_pressrelease_1920x1080_Bredband_Swe.jpg