Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen okt 06 2022, 7:00 AM CET

Tele2 bjuder in till presentation av resultatet för tredje kvartalet 2022

Stockholm - torsdagen den 20 oktober 2022 offentliggör Tele2 AB (”Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) resultatet för det tredje kvartalet 2022. Presentationen görs av Kjell Johnsen, vd, och Charlotte Hansson, finanschef.

Tele2 offentliggör resultatet för det tredje kvartalet 2022, torsdagen den 20 oktober 2022, klockan 07:00 CEST (06:00 BST, 01:00 EDT).

Webbsändning och telefonkonferens
En webbsändning och telefonkonferens med presentation kommer att hållas torsdagen den 20 oktober 2022, klockan 10:00 CEST (09:00 BST, 04:00 EDT). Presentationen kommer att hållas på engelska.

Registrering för webbsändningen och en separat registrering till telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig på www.tele2.com.

För telefonkonferensen, observera att uppringningsnummer och unik PIN-kod (eller en "call-me" funktion) kommer att tillhandahållas när du registrerar dig på www.tele2.com. För att vara säker på att du är ansluten i tid till telefonkonferensen, vänligen registrera dig senast några minuter i förväg.

Samuel Maher, Interim Corporate Communications Manager, Tel: +46 73 159 55 02
Pernilla Grennfelt, tillförordnad IR-chef, Tel: +46 701 66 31 74

Tele2s syfte är möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.