Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 01 2022, 8:30 AM CET

Tele2 lanserar nya streamingpaket

Tidigare i år ingick Tele2 och Viaplay Group ett strategiskt distributionspartnerskap som innebar att Tele2s betal-tv-kunder fick tillgång till ett brett urval av Viaplays kanaler och streamingtjänster. Idag lanserar Tele2 nästa steg i partnerskapet och adderar Viaplay till tre nya streamingpaket.

Idag lanserar Tele2 tre helt nya streamingpaket i Tele2 Play, som nu samlar mängder av sport och underhållning på ett och samma ställe från bland annat Viaplay, Paramount+, och Nordisk Film+. Tele2s mobil och bredbandskunder kan streama allt innehåll inom hela EU via appen Tele2 Play till sin tv, mobil eller surfplatta och det går även välja att lägga till 21 livekanaler.

-          Vi är glada att vi kan ta vårt nästa steg i vårt partnerskap med Viaplay och fylla på Tele2 Play med ännu mer nytt premiuminnehåll. Nu fortsätter vi med att samla flera streamingtjänster i en och samma app och jag hoppas  att kunderna kommer gilla att få tillgång till så mycket bra innehåll på ett och samma ställe till ett attraktivt pris, säger Niclas Rosendahl, Tv & Play-chef på Tele2.

Här är de nya paketen:

Film och Serier

• Viaplay Film & Serier, Paramount+, National Geographic Now, Cartoon Network, Boomerang, Godare, Hopster, Nordisk Film+, Filmfavoriter, Kritic samt exklusiva filmer och serier

Pris: 49 kronor i tre månader därefter 149 kronor/månad. Ingen bindningstid.

Film, Serier & Sport

• Viaplay Medium med (Ett stort antal populära sportsändningar inklusive vintersport, Bundesliga, Europa Leauge och Nations League), Paramount+, National Geographic Now, Cartoon Network, Boomerang, Godare, Hopster, Nordisk Film+, Filmfavoriter, Kritic samt exklusiva filmer och serier

Pris: 99 kronor i tre månader därefter 349 kronor/månad. Ingen bindningstid.

Film, Serier & Sport Premium

• Viaplay Total (all sport från Viaplay inklusive Premier League, NHL och Formel1), Paramount+, National Geographic Now, Cartoon Network, Boomerang, Godare, Hopster, Nordisk Film+, Filmfavoriter, Kritic samt exklusiva filmer och serier

Pris: 479 kronor/månad. Ingen bindningstid.

Till samtliga paket finns streamad tv som tillvalspaket för att kunna se 21 linjära kanaler. Paketet innehåller SVT1, SVT2, SVT 24, SVT Barn, Kunskapskanalen, TV3, Tv4, Kanal 5,TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, TV10, Kanal 11, TV12, ATG Live, NationalGeographic, TLC, Godare, Expressen TVochAxessTV.

Pris: 50kr/månad

Information till redaktionen:

Pressmeddelande från 16 mars 2022

Tele2 förnyar och uppgraderar sina tv och streamingpaket i ett nytt partnerskap med NENT.

Pressmeddelande från 26 januari 2022

Tele2 släpper nytt streamingpaket med linjära kanaler

Fredrik Hallstan, Head of PR, Tele2, +46 761 15 38 30 / fredrik.hallstan@tele2.com

Följ Tele2 på vårt pressrum: www.tele2.com/sv/media