Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen sep 14 2022, 5:10 PM CET

Tele2s valberedning sammankallad

Stockholm – I enlighet med Tele2 ABs (”Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) process för valberedning, vilken beslutades vid årsstämman 2018, har Anna Stenberg, representant för Kinnevik, sammankallat en valberedning som höll sitt första möte tidigare idag. Valberedningen består av ledamöter utsedda av de tre röstmässigt största aktieägarna i Tele2 som har önskat utse en ledamot.

Valberedningen består av Anna Stenberg, utsedd av Kinnevik, Frank Larsson, utsedd av Handelsbanken Fonder samt Viktor Kockberg, utsedd av Nordea Fonder.

Valberedningens tre ledamöter har utsetts av aktieägare som gemensamt representerar cirka 39 procent av det totala antalet röster i Tele2. Vid deras första möte tidigare idag, utsåg valberedningens ledamöter Anna Stenberg till ordförande.

Information om valberedningens arbete återfinns på Tele2s webbsida www.tele2.com. Aktieägare som önskar föreslå kandidater till Tele2s styrelse kan inkomma med skriftligt förslag till agm@tele2.com eller till bolagsjurist Katarina Areskoug, Tele2 AB (publ), P.O. Box 62, SE 164 94 Kista, Sverige.

Samuel Maher, tillförordnad Corporate Communications Manager, telefon: +46 73 159 55 02
Pernilla Grennfelt, Interim Head of Investor Relations, Tel: +46 701 66 31 74

Tele2s syfte är möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter. Ända sedan Tele2 grundades 1993 har vi fortsatt att utmana rådande normer och dammiga monopol. Idag möjliggör våra nätverk mobil- och fasttelefoni, bredband, datanät, TV, streaming och globala IoT-tjänster för miljontals kunder. Vi driver tillväxt genom kundnöjdhet och smarta kombinerade erbjudanden. Tele2 är sedan 1996 noterat på Nasdaq Stockholm. Under 2021 omsatte bolaget 27 miljarder kronor, med en underliggande EBITDAaL på 10 miljarder kronor. För de senaste nyheterna och finansiella definitioner, vänligen se vår hemsida www.tele2.com.