Pressmeddelande Tele2-koncernen aug 23 2006, 8:00 AM CET

TYSKA KONKURRENSMYNDIGHETEN HAR GODKÄNT PLUSNET

Stockholm - Med hänvisning till pressmeddelande från Tele2 AB ("Tele2") och QSC AG ("QSC") per den 10 juli 2006 meddelar Tele2, Europas ledande alternativa telekomoperatör, att den tyska konkurrensmyndigheten har godkänt bildandet av Plusnet, ett joint venture mellan QSC och Tele2. Plusnet kommer att vara verksamt från och med den 1 september 2006 med en ägarstruktur där Tele2 äger 32,5% och QSC äger 67,5%. Tele2 räknar med att lansera sitt ULL-erbjudande i Tyskland i slutet av 2006.

KONTAKTPERSONER
Lars-Johan Jarnheimer, Telefon: 08 - 562 640 00
Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB
Håkan Zadler, Telefon: 08 - 562 640 00
Finansdirektör, Tele2 AB
Lena Krauss, Telefon: 08 - 562 000 45
Investerarfrågor

Besök gärna vår hemsida: www.tele2.com

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 31 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2005 omsatte bolaget 50 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.