Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 13 2007, 8:29 AM CET

Sveriges billigaste mobila bredband blir ännu billigare

- Priskriget trappas upp med obegränsad surf kvällar och helger för 69 kronor i månaden

För en dryg månad sedan introducerade Tele2 obegränsad surf på Mobilt bredband med abonnemanget Fri Surf. Idag lanseras ytterligare ett abonnemang för mobilt bredband, Tele2 Mobilt bredband Kväll&Helg, för den som vill surfa kostnadsfritt kvällar och helger. För endast 69 kronor i månaden kan den som tecknar abonnemanget surfa obegränsat inom Sverige under kvällar och helger. Under hela sommaren är det dessutom fri surf dygnet runt. Tele2 fortsätter att erbjuda de lägsta priserna på mobilt bredband på den svenska marknaden.

-        Vi introducerade fri surf för att det ska bli enklare att surfa med mobilt bredband. Gensvaret hittills har varit mycket positivt och nu lanserar vi ytterligare ett alternativ för att ännu fler ska upptäcka frihetskänslan med att kunna vara uppkopplad överallt i sommar, säger Thomas Ekman, ansvarig privatmarknaden på Tele2.

Tele2 Mobilt bredband är även kompatibelt med HSPA, så kallad Turbo3G. Kunder som befinner sig i områden där Tele2 byggt ut Turbo3G surfar i hastigheter på upp till 3,6 Mbit/sekund till samma låga pris som i 3G-nätet. I dagsläget är det delar av Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping som täcks av Turbo3G och utbyggnaden fortsätter. Inom kort kommer Tele2s kunder kunna surfa ännu snabbare i 3G-nätet med hastigheter på upp till 7,2 Mbit/sekund.

Tele2 Mobilt bredband är enkelt att använda och installera. Bredbandet ansluts via USB och passar därför de flesta datorer som finns idag. Första gången användaren pluggar in modemet i datorn installeras programvaran automatiskt.

Alla som tecknar sig för Tele2 Kväll&Helg surfar fritt och obegränsat inom Sverige till och med den 30 september 2007. Därefter är det fri surf kvällar och helger och dagtid är priset 10 kronor/MB. Tele2 Kväll&Helg finns att köpa i Tele2s webbutik, hos kundservice samt inom kort hos återförsäljare. Alla som tecknar någon av abonnemangen för Mobilt bredband, får en kom-igång-garanti. Garantin ger pengarna tillbaka om man inte kommer igång med produkten inom trettio dagar från leverans.

Priser Tele2 Mobilt bredband Kväll&Helg

Priser Tele2 Mobilt bredband Fri Surf
(Priser som tidigare, bindningstid sänkt från 18 månader till 12 månader)

För mer information om priser och villkor, se www.tele2.se

Vid önskemål om test av Tele2 Mobilt bredband, vänligen kontakta press.relations@tele2.com

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.