Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 15 2009, 1:00 PM CET

Tele2 lanserar växel för små och stora företag

- Telefonilösningar med avancerade växelfunktioner har fram tills nu i princip varit gjorda för större företag. Orsaken är att det har saknats enkla, anpassade och kostnadseffektiva lösningar för småföretag. Med Tele2 Directs flexibilitet, mycket låga investeringskostnader och utan några krav på antal användare tror vi att detta är en attraktiv lösning även för mindre företag, kommenterar Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.

Med Tele2 Direct får användaren en röstbrevlåda som stödjer både den fasta och mobila telefonen. Därmed slipper man krångel med dubbla röstsvar.

Enligt en färsk undersökning bland 450 småföretag saknar många idag moderna telefonilösningar med växelfunktionalitet. Undersökningen visar att två av tre småföretag har en kombination av fasta och mobila abonnemang, medan bara 15 procent har någon typ av växellösning.

Undersökningen visar också att hela 40 procent av småföretagen planerar att förändra sin telefonilösning. Bland de som har bestämt sig för vad de vill ha är det två av tre som ser framför sig en nätbaserad växellösning, en växellösning som man köper som tjänst.

Undersökningen genomfördes av Tele2 i mars 2009 bland 450 småföretag med upp till 50 anställda.

För mer information, besök vår demosida www.tele2.se/direct

Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden Tele2 Sverige, tel: 070-454 15 11
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 4128

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisledande och enkla kommunikationslösningar. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och redovisade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.