Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 12 2012, 11:08 AM CET

Teletec Connect väljer Tele2 som leverantör för sina produkter inom säker överföring av larm

Tele2 har fått uppdraget att leverera abonnemang till Teletec Connects produkter inom säker överföring av larm. Enligt avtalet kommer Tele2 att leverera cirka 40 000 abonnemang de kommande fem åren. För samarbetet har Tele2 tagit fram en unik abonnemangsform som skapar både ökad trygghet för användaren och enkelhet för installatören.

Teletec Connect är en av Nordens ledande distributörer av professionella elektroniska säkerhetsprodukter för bland annat inbrottslarm, kameraövervakning, brandlarm och passerkontroll. Teletec Connect har nu tecknat avtal med Tele2 gällande leverans av 40 000 abonnemang och telematikkort till företagets tjänster kring säker överföring av larm.

- Vi valde Tele2 som leverantör då de presenterade en skräddarsydd lösning som passar vår affärsmodell. Med Tele2 som operatör kan vi nu erbjuda smarta abonnemang för säker överföring av larm, säger Anders Thernström, Teletec Connect.

Teletec Connect kommer att sälja Tele2s abonnemang till sina svenska återförsäljare under det egna varumärket Teletec M2M.

- Tele2 levererar alltid flexibla och kostnadseffektiva lösningar som gör att kundens verksamhet fungerar bättre. Vårt samarbete med Teletec Connect är ett bra exempel på detta. Med vårt abonnemang kan Teletec Connect erbjuda sina återförsäljare lösningar med högre driftsäkerhet, mindre underhåll och mindre administration för installatören och återförsäljaren, säger Anders Långsved, affärsområdeschef Tele2 Business.

Anders Långsved, affärsområdeschef, Tele2 Business, tel: 070-426 42 84
Malin Mellberg, presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 40 06

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET.
Vi har 35 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11,2 miljarder kronor.