Pressmeddelande Tele2 Sverige aug 04 2018, 8:42 PM CET

Driftstörningen som påverkat Tele2s kunder i utlandet är nu åtgärdad

Den driftstörning som drabbat Tele2s kunder i utlandet är nu avhjälpt.

Under 3-4 augusti kunde Tele2s kunder som befann sig utanför Sverige uppleva problem med att ringa, skicka sms eller surfa. Det felet är nu avhjälpt och drabbade kunders telefoni och data ska nu åter fungera normalt.

Felet konstaterades under fredagen 3 augusti då en av våra internationella underleverantör genomförde en teknisk uppdatering som påverkade Tele2, och andra globala operatörer, negativt. Vi kommer nu tillsammans med vår underleverantör utvärdera vad som orsakade felet, samt vilka åtgärder som bör vidtas för att detta inte ska ske igen.

Tele2 ser väldigt allvarligt på det inträffade och beklagar de olägenheter som det har inneburit för våra kunder.

Tele2s presstjänst för media och journalister