Pressmeddelande Tele2 Sverige nov 11 2021, 9:00 AM CET

Nu invigs Tele2s toppmoderna kundservicekontor i Sundsvall

Nu flyttar Tele2 all kundserviceverksamhet i Västernorrland till Sundsvall, där ett helt nytt toppmodernt kontor ovanpå In:Gallerian invigs den 15 november. Flytten är en del i Tele2s strategi att kombinera kundservicen för alla typer av tjänster för att kunna ge kunderna en ännu bättre service och medarbetarna en attraktiv arbetsplats.

En del av Tele2s strategi är att sälja fler tjänster som kombinerar både fast och mobil uppkoppling med underhållning till kunderna. Därför samlas all kundserviceverksamhet i Västernorrland nu i ett nytt modernt kontor placerat i centrala Sundsvall.

Inflyttning och invigning av de nya lokalerna med 300 arbetsplatser sker måndagen den 15 november.

- Vi är så glada att kontoret äntligen är klart för inflyttning och både jag och våra medarbetare har sett fram emot den här dagen. Med vårt nya toppmoderna kontor har vi de förutsättningar som krävs för att bli Sveriges bästa kundserviceskontor och en attraktiv arbetsgivare i regionen, säger Malin Anglert, Kundservicechef på Tele2.

Det nya kontoret är byggt av Diös i två våningar ovanpå In:Gallerian, på Storgatan i centrala Sundsvall, med butiker, restauranger och ett helt nytt hotell bara ett stenkast därifrån.

- Det känns väldigt positivt för Sundsvall att Tele2 valt att placera sitt kundservicecenter här och att det innebär många nya jobbtillfällen. Det är viktigt för tillväxten i Sundsvall och det mål vi satt med 5000 nya jobb till 2030, säger Bodil Hansson, Kommunstyrelsens ordförande i Sundsvall.

Information till redaktionen:
Tele2 bjuder in media till invigningen av det nya kontoret den 15 november kl 08:45. Adress Ågatan 1, i Sundsvall.

Vid invigningen kommer Tele2s kundserviceschef Malin Anglert och kommunalrådet Bodil Hansson närvara tillsammans med representanter från fastighetsägaren Diös.

Vid frågor och om du vill anmäla dig till pressträffen, vänligen kontakta Fredrik Hallstan på fredrik.hallstan@tele2.com

Presskontakt
Fredrik Hallstan, Head of PR Tele2, +46 761 15 38 30/ Fredrik.hallstan@tele2.com

Följ Tele2 på vårt pressrum: http://om.tele2.se/sektion/pressrum/