Pressmeddelande Tele2 Sverige okt 23 2023, 6:40 AM CET

Tele2 har Sveriges nöjdaste företagskunder inom både bredband och mobilt enligt SKI

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har släppt sina senaste siffror om kundnöjdhet för svenska telekomföretag, både på privat- och företagsmarknaden. Bland företagskunder ligger Tele2 på en förstaplats för bredbandstjänsten och tidigare i oktober hamnade dessutom Tele2 i topp i kundnöjdhet för mobiltjänster bland företagskunderna.

I den senaste SKI-undersökningen som släpptes idag som mäter kundnöjdheten inom bredband för företagskunder, är Tele2 ny på förstaplatsen och har ökat mest av alla operatörer med totalt 2,6 enheter. Tidigare i oktober släppte även SKI resultatet för mobilmarknaden och där tog Tele2 en delad förstaplats för företagskunder bland de stora operatörerna och ökade med 2,5 enheter sedan förra årets mätning.

-        Vi har ett tydligt fokus och ett högt engagemang inom Tele2 när det kommer till att förbättra kundupplevelsen för våra företagskunder. Det är glädjande att få ett kvitto på att detta arbete har gett resultat. Den senaste utmärkelsen från SKI förstärker vår ställning som en aktör med stort förtroende hos kunderna på grund av vår förmåga att kontinuerligt leverera och öka kundvärdet, säger Stefan Trampus, affärsområdeschef för företagsmarknaden på Tele2.

Läs mer om SKI-mätningarna här:

Undersökning bredband

Undersökning mobil